نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, توسط شاهد

 


نوشته شده در تاريخ شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, توسط شاهد

همسر امیر قطر نه تنها بسیار تلاش می‌کند به عنوان خوش‌لباس‌ترین زن در جهان عرب شناخته شود، بلکه تلاش می‌کند در قالب فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اهداف ضد اسلامی و ضد مقاومت غرب و صهیونیست‌ها را در منطقه پیاده کنند.
شیخه موزه شخصاً از بنیادی که صدها کمک‌هزینه تحصیلی به اسرائیلی‌ها میدهد حمایت مالی می‌کند. ریاست این بنیاد حامی صهیونیست‌ها را فردی به نام دکتر حنان فلاح برعهده دارد. وی دندان‌پزشک و نیز یکی از چهره‌های برجسته است که در اوقات فراغت خود به پرواز هواپیماهای سبک می‌پردازد.


به گزارش مشرق، این دندانپزشک اسرائیلی درباره فعالیت‌های این بنیاد و همسر امیر قطر می‌گوید: "این تازه شروع کار است. ما امیدواریم که بتوانیم بر زندگی تمامی دانشجویان عرب در اسرائیل تأثیر بگذاریم.‌" فلاح سپس توضیح داد که هیچ سازمان رسمی برای کمک به این دانشجویان برای تأمین هزینه تحصیل و مخارج زندگیشان در دوران تحصیلشان وجود ندارد. از آن گذشته، به این دلیل که آن‌ها در ارتش خدمت نمی‌کنند، دانشجویان یهودی یک قدم جلوتر از دانشجویان عرب هستند. سربازانی که خدمت سربازیشان به پایان می‌رسد، مبلغی را دریافت می‌کنند که با هدف تأمین هزینه‌های سال اول تحصیلشان در یکی از موسسات آکادمیک اسرائیل به آن‌ها پرداخت می‌شود. دانشجویان عرب از این امتیاز بی‌بهره‌اند، و به قول مدیران این بنیاد نوپا "یتیم مانده‌اند".



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, توسط شاهد

در اسپورت رقابت بیرونی است و به قصد کسب موفقیت و پیروزی انجام می شود اما رقابت از منظر اسلام درونی است و انسان با هوای نفس خود می جنگد.

به گزارش مشرق ،یکی از چالش های جامعه فرهیختگان به کار بردن واژه ها و مفاهیم به صورت نادرست و در جای یکدیگر است. هر واژه ای در ریشه اصلی زبانی خود دارای معنی و مفهوم متعلق به فرهنگ و تمدن خود و برگرفته از فلسفه است و بار معنایی خاصی دارد. اینکه ما واژه لاتین را معادل مفهوم فارسی یا قرآنی بکار ببریم موجب گمراهی و تشویش اندیشه خواهیم شد. بنابراین ریشه شناسی واژه ها در اولویت است. 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, توسط شاهد

 

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, توسط شاهد